aku dan hilmi

hilmi..my first big bro a.k.a my very first bestfriend. seperti isi dan kuku,,aur dan tebing. apa2 la yg menggambarkan rapatnya kami adik beradik. yup tp itu waktu dahulu. waktu kami masih kecik tak mengerti susahnya dunia.
.

the more we grew up, we become more busy..kita jarang have fun mcm dulu. tp bila jumpa, still i am your best buddy. mmg akan kecoh dgn gembira. just like old times.
.

walau seteruk mana perangai dia, but adik still adik. of course i want the best for him. dia byk masalah and he always make me angry sakit hati tapi aku sentiasa mendoakan dia dpt hidayah dan berubah. dia ustaz sekarang alhamdulillah tp he wont stop perangai kebudak2 an yg tak matang and ada awek tu awek ni. panas barannya juga buat aku menyirap je.
.

tp ape pun he never say NO bila aku mintak tolong. dia masih hormat aku sebagai kakak. of course we always rely on each other. even aku masuk PALAM ni dia hantarkan bila family aku yg lain tak dpt dtg. dia amikkan barang setiap sem bwk balik rumah. hmmm
.

bila money problem, pun dia akan pinjamkan walau aku taktau mana dia amik duit padahal ada time tu dia sendiri pokai. walaupun dia tak spend duit utk family setiap bulan but dia bayarkan duit barang bulan2. i think thats okey.
.

and still.
his relationship with PA still the same. pa still acting cold. tapi aku perasan makin tua ni pa dh makin boleh accept emy just like the old times  :)
his favourite son though. overall, bukan salah emy semuanya, mental didera sejak kecil, aku rasa dia kurang kasih sayang sbb dia budak yg nakal dulu and hidup dalam suasana tertekan.
.

after a while dia buat masalah sekarang, tiba2 dpt berita dia tak balik dah 10 hari since keluar tabligh 40 hari. ni pun awek dia inform. ya allah...hati aku berkecai...sumpah aku risau sgt3. call tak dpt. last seen since hari selasa aritu. dah seminggu tak gerak. what should i do? last location kat NEGERI 9.
sekarang tgh ikhtiar tnya org kat Puchong tu pasal dia dgn kawan dia. belum decide utk report polis sebab actually terbiasa dia lama tak contact tp biasanya nampak jugak post fb dia..status ws dia..this is SHOCKING. adik aku yg lain sedapkan hati ckp dia laki insyallah takde pape. hmmmm mudah mudahan begitu la.

.

ya allah, takde ape yg aku mintak.. peliharalah adik aku. semoga dia sihat shj. kalau betul dia dlm kesusahan kau berikan la kesenangan..kembalikan dia kepada kami ya allah..bantulah aku..maafkan dosa aku..semoga permintaan ini boleh kau kabulkan..
.

emy, sarah doakan emy baik2 saja.

zaman aku dan emy sama2 kurus. hahahaa :')

Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last