Aku vs acik

Hahahaaa muncul nama ni pulak. Haiyoo sor...why u got so many man enter your life but end up you never felt happy? I guess happiness is not on my side.


My first love. Yup


Well this is not his real name..tapi his true nama gak. Tapi its okey ramai je acik dalam dunia ni kan. Hahaa. Okey..nak cerita sikit


Dia classmate time primary school. Time tu baru darjah 2. Aku pn mcm tomboi so takde feel apa2 pun. But one situation that makes me fall in love(takde la cinta..cuma suka sikit) is that one day..time tghri  aku dan member lapar. Time tu dia tgh on the way nak suap sandwich ke mulut dia.. bila dia dgr aku ckp lapar, dia tak jd makan dia hulur kt aku


'Nah! Lapar kan'

 Aku jawab 'eh nape. Acik makan la'


'Takpe..makan la'


I was so touched (till now i guess)πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ to think dia sanggup korban lapar dia


Tapi tiba2 dgn suara yg kuat dia jerit

'Ini acik punya!! Hahahhaha'


Dia keluarkan lg satu dari beg diaπŸ˜‚πŸ˜‚


Kitorg pn semua cisss igt dia sacrifice sgt.



So itu la cerita how i admire him..tp syg... darjah 3 dia pindah. Tinggalkan aku dan terengganu. And i 'm so sad and hanya mampu berharap..


Satu hari nanti kita akan jumpa lg😊


Itu cerita 15 tahun dulu..


Fasa kedua kisah dgn dia..


2010 kot. Dia add aku kat fb. Mcm member biasa tpi time tu aku dah pening2 dgn zaman baru nak up. I forgot that love. Hahahaa.


2011. Dia balik terengganu. After long time tak jumpa. Kami buat reunion besar. I remember that day.  Kat KFC pantai Batu buruk. Semua org dh ada tp dia tak muncul2. Time dia masuk pintu kfc tu..aku takleh cakap hati aku punya berdebar mcm nak meletupπŸ˜‚πŸ˜‚ im so drown into him. And he looks so nice.. appearance dia mcm dai' dh aku tgk. Excited sebab dia nakal giler kott time kecik. Tiba2 dia dtg berkopiah and kemeja putih lipat sampai siku. He is a grown man u know.


Tapi sebab aku pn mcm syaiton. Dalam hati aku...hmmm dia nampak sesuai dgn jane. Member aku yg baik alim tu.. cantik... memang padan. So since that day i know i fall in love for the seconfd time with him. Aku tak dpt tahan pendam rasa suka so aku cerita dekat bestie aku 3 org tu dirah jane and arif. At first diorg pun gelak besar aku mengaku. Woooo sarah tomboi nak kat laki alim gituπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ tapi aku x putus asa..aku mintak nasihat sorang2 cmne nak confess kat dia.


Yes aku confess. Sumpah dohhhh ni laki first and last aku yg confess dulu. Bodoh malu sial kau ni sarah. 😭😭😭😭😭sumpah aku malu. Aku cerita semua kat dia.. how dia buat aku jatuh cinta at 8 years old. Babinyaaaaa sarah.


Then his answer is? Hahahaha. Yup. Dia reject aku. Not that bad reject.. but so smooth and deep. Langsung tak melukakan hati aku tapi tipu la kalau tak kecewa. His only answer is


'Terima kasih sebab suka acik. Kalau ada jodoh kita satu hari nanti insyaallah. Acik taknak couple2 ni. Nak fokus pda study and family'πŸ˜„



Aku tahu biasanya ni ayat cliche laki nak reject kan.. aku pn jd berdendam and jauhkan diri since that day. But you knownwhat? Dia bukan hipokrit.. until now..aku tak pernah nampak dia ada awek ke ape ke..dia kotakan kata2 nak focus pda study and kerja..im so proud to confess my feeling towards him.  And i think thats when i fall in love with him for the third time.


Aku penat. So nanti kita sambungπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚










Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last