aku vs edward a.k.a si F

F...atau nama samaran EDWARD.

ada cerita di sebalik namaa edward. good old times.

cerita 7 tahun dulu..
tentang aku dan si dia. mcm mana boleh teringat? sebab ibu yg tanya aku apa jadi dgn F sekarang? tadi baru ibu tnya. kenapa boleh tiba2 ibu sebut? sebab dialah once calon menantu pilihan ibu and pa. hahaaaa

form 4..
well, i'm not sure how it all started. tp yg aku boleh ringkaskan..aku sebenarnya saja nak main2 gosip dgn dia sbb aku nak tukar topik kisah percintaan hangat aku dgn seorang lagi insan bernama M time form 3. ok lepasni aku kena cerita tentang M. dah alang2 sebut kan.

so aku pun sebarkan gosip yg aku syok kat F ni sebab dia ni budak pandai and boleh kata nerd gak la. aku memang senang nak digosip ni sbb yelaa...aku kan kecoh gila hahahaa. org pangiil aku SI CUPID sbb suka pandai2 jodohkan org and cepat je detect berita hangat kira mcm paparazzi la.

boleh kata ramai gak budak laki batch aku dendam dgn aku sbb suka sebarkan gosip ahhahaaa. tp last2 semua minta tolong aku kenenkan. ngok la. aku pun  of coz ramai suka kenakan. ok tu cerita how aku ceoat sebarkan gosip aki sendiri

aku pun tak pasti kenapa aku pilih F ..yg aku tau dia ni seorg yg pelik and mesti dia ni tak berperasaan so aku saja pilih dia.

i thought nothing's gonna happen between us..tapi takdir itu lebih indah. lepas satu2 perkara yg buatkan kami makin dekat. contohnya program...pertandingan..ada yg kami jadi satu team mcm debate. and so on..tak cukup dgn tu kawan2 aku pun duk kenenkan aku senyap2 . i mean dia cerita ikut message kat fon pasal aku... kira mcm cerita ttg aku la kat faze.

tak aku duga...faze mintak nombor aku dgn Qiss kot. my one of bff gak and his classmate. so bermulalah kisah perkenalan yg lebih rapat lagi melalui sms..setiap kali cuti sms tak henti2. hahahaaada ja idea kami nak borak. and aku rasa selesa sbb dia sgt memahami and kami minat benda yg sama. like lagu jenis apa...movie.. movie fevret time tu TWILIGHT. so kami dok tukar pendapat ttg cerita ni and berangan aku BELLA dia EDWARD. time ni la dia ada bg pickupline yg menyatakan dia suka aku. cewahhhh

and aku tak sangka aku kinda happy, he was too nice. aku rasa mcm dia terlalu baik utk aku..lupa nak ckp si f ni sgt sopan and lembut  berbanding lelaki biasa. tu aku igt dia xde perasaan. but i was wrong. so kmi pun menjalani la hidup bercinta kat sekolah agama. biasa la mana boleh bw fon kan so bercinta la ikut surat. surat okeyyy..dia letak bwh meja aku hari2 setiap pagi. tp tak pakai surat...takut org syak.kami pakai satu buku log.

so hari2 kami reply satu sama lain. aku ada ckp kan dia budak pandai..and aku kurang sikit especially ADDMATH. dialah org yg tolong aku. by benda dia tolong contohnya paling aku akan igt dia dermakan markah addmath dia yg terlebih byk tu kepada aku untuk dapatkan A. hahahahah seriuss wehh. dia jumpa cikgu zuzi semata nak bg markah. aku pun pelik nape markah dari B tp bila keluar nresult A. perghhhh time tu aku terharu yg amat

selain tu dia belikan aku buku latihan addmath utk aku buat hari2 and dia check. dia bg formula hadiah dan mcm2 lg la..hadiah plg sweet aku igt dia buatkan aku kek batik and bawakkan khas dari sabah heheee. dia masak sendiri ok. cukup pakej suami mithali. and sgt sweet. i still remember he put flower from sabah with the cake. couldnt ask for more.


tiba masa kami spm...masing2 busy..dia pun mula struggle. last2 dia dpt 11A...and aku tak. jurang perbezaan itu yg amat aku rasa..tp dia tetap ucapkan tahiah and janji nak bg hadiah utk aku sbb i got A in ADDMATH. alhamdulillah dia ckp dia bangga sgt. hehehee thank you my teacher. aku masih igt hadiah yg dia janjikan

IF WE EVER MEET ONE DAY AGAIN, I WILL GIVE YOU A BEAR AS BIG AND TALL LIKE ME SO THAT U WILL REMEMBER OF ME AND ROASTED CHICKEN HANDMADE.


and i never thought...the gift was never exist...till now


SEBAB AKU....YA. AKU YG TINGGALKAN DIA. 2 3 bulan lepas SPM aku terasa bosan dgn cinta jarak jauh kami..plus dia dapat tawaran ke LONDON. so aku mula kenal lelaki lain. oh and aku buat mcm tu sebab dia pun diamkan diri. i thought he already forget about me. but he never was..


mcm mana aku tau? 2015..dia cari aku balik. and after sms for a while kami buka cerita ttg dulu..


SARAH: if only you dont keep yourself silent and become more far away from me..we could still be together now

F: but the one who run away to other man is you


and itu last kami contact sbb aku block dia. sbb taknak rasa menyesal terus menghantui..



if only there's one thing i can fix about in SMAPK . it will be you...i will stay with you forever. but now you're not with me anymore...and i never heard any story about F now. mungkin dh ada awek dekat london tu...

anta...ana doakan anta bahagia di samping org tercinta. thank you for the memories :)









gambar? jap lg aku korek dekat fb ada kot. nanti kita update balik











Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last