aku VS yayasan sime darby

dalam banyak2 benda...ada jugak benda aku fail. tapi paling fail adalah uruskan hal2 yg berkaitan diri seperti dokumen, persiapan untuk ke mana2 dan apa2 je la yg berkaitan dengan preparation. why i am so weak in this thing!!!!

bunyi simple tapi sulit dia tu..tuhan je tau.

baru2 ni aku ade dapat interview untuk Yayasan Sime Darby. skrg dia dh colleberate dgn yayasan peneraju tunas potensi, ada la syarat2 dia utk apply natang ni. so aku pn dapat la email berjaya terpilih ke sesi iv tu minggu lepas. sesi tu pulak hari sabtu kat KL dekat KL sentral.. aku tgh2 syok bercuti kat terengganu kott.

so aku confident la tak dapat nak ikut sesi minggu lepas tu. aku siap2 tulis email utk dia balik cakap nak tangguh iv tu kepada next session. pada sangkaan aku, tundaan tu next week ka..next date lagi jauh ka. so aku takde la gelabah nak siapkan semua dokumen2 dia nak tu.

suddenly hari jumaat sorang pompuan ni call, ckp boleh dtg x hari ahad. next day. 8.30 pagi pulak tu. mak aiii..tp yg bangangnya aku berat mulut je nak cakap ermmm..tak boleh datang waktu tu rasanya..saya naik bas malam sabtu tu..so maybe sampai lambat. dah la nak kena tunggu rapid 2 jam sampai ke shah alam. klang sentral rm50 something kalau naik uber. perghh. and byk gak la reason aku. dokumen x setel, bas sampai lambat penat, and aku tak berapa nak sihat so aku diam je and ucap insyaallah.


so dia akan tnya pasal berkaitan kos aku..hnak goreng apee. hmmmm


esok tu, sabtu pagi igt nak setel semua dokumen, tp takdir lg aku sakit senggugut teruk. sakit dia tu masyaallah. biasanya setahun sekali je aku dpt sakit teruk gitu, and takdir juga jatuh pada hari tersebut. so, aku lgsg tak dapat nk setel ape2. aku cuma mampu gerak sikit2 simpan brg..yg byk aku arahkan adik2 je buat itu ini. my day was realy ruined.

aku dh nekad taknak g esoknya tu, so aku send email sekali lg. lagipun stress yg amat. and baru igt aku ada presentation pd next day and next next day. so, bayang laaa..langsung tak tenang. redha je la..dia taknak tunda sudah..takde rezeki la tu. so aku lupakan la benda ni sekejap hari ahad tu. aku buat mcm xde ape yg berlaku. hahaaa. baik fokus kat menatang 2 presentation yg memenatkan nak mampus. straight 3 hari ni aku migraine kerana menda2 ni. shitttt

owh, lupa. malam ahad tu aku ada dm page Yayasan peneraju tunas potensi tu boleh tak tunda kepada weekend ni. tp dia reply takleh..hanya session last pada selasa ni..11.30 pagi. aku terfikir jgak nak pegi tp fikir2 bila masa nak setel hal2 dokumen ni. dgn kelas byk hari selasa tu. takkan nak ponteng. so aku decided utk biarkan ia berlalu pergi sekali lg. huhu

2 hari berlalu, setel semua present. baru hidup aku tenang.  semalam dpt lg email boleh dtg khamis ni pulak. aiyooo keling betul. so skrg tgh gelabah nak print2 dokumen. tp still ada halangan dgn org taknak bg kerjasama bagi dokumen. i dont blame them..but im a little angry. sorry ibu pa. i love u. and sorg lg makhluk perempuan tu kita tnya leklok dia punya reply menyakitkan hati juga. sokey, my fault jugak lambat setel. 2 3 hari ni stress sikit..dgn masalah diet atkin lg..kepala aku jd sakit..the pain is real..lemah 1 badan tak maka karbo ni. kalau tak kurus jugak 2018 ni siap la.

so, taktau la ape nak goreng esok ni. dgn dokumen tak lengkap memang selekeh la gaya aku. kepada viewers hantu aku, doakan aku berjaya jawab soalan2 pelik mereka2 itu ye. harap mood mereka baik ja and bermurah hati nak sumbangkan duit biasiswa tu. HAAAHAHA. harap2 smooth je la esok, kalau ade jugak dugaan tu, semoga dpt harungi dengan bergaya. insyaallah.

esok pakai baju ni je la. takde baju proper dh yg dibawak. ni baju since form 3 tau. hahaa



PAKCIK2 MAKCIK2 INTERVIEWERS IM COMING!!!

kalau berjaya dapat, ada dah la muka2 aku nak belanja ni,

jiha- my one of awek. sbb dia sudi nak teman aku esok ke KL. appreciate sgt.
ikmal omar- pakwe adik aku, ini kalau aku tumpang dia la. dah dia pn offer nak kasi price baik punya
ibu pa of course. for everything :)
beloved mum. sorry kalau susahkan sepanjang setel dokumen ni. tq berleter kalau tak satu pun tak jalan.huhuu

and my beloved friends. nanti ade la ape2 aku belanja sikit2 ye. tq. byebyee

Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last