Aku vs SA

Is it possible to love someone after 2 day knowing them? 


Cinta ke crush?


Bodoh ke sor ni? Seminggu kenal sampai mcm ni sekali frust hhahhahaa



So kisahnya...


12-13/3/21

Aku join trip kenyir jabatan aku. Never did i..never once thought...tak terlintas langsung di filiran aku nak buat kawan kat sini. Aku cuma fokus nak bercuti...teman geng office aku..and lebih kepada terpaksa sebab boss aku suruh join sbb girl 3 org je.


First day kat situ..mcm biasa la..minding my own bisnes..selfie..amik gambar..usik mengusik dgn semua org..time tu aku perasan ada sorang mamat ni suka hati je duk tepi aku..relaks takde reaksi pun. Aku fikir maybe org ni saje je kot 


Duduk tu means duduk dekat tau. Byk2 space tu dia selamba duduk..padahal kitorg x kenal pun. Lepas dah 2 3 kali mcm tu..aku pun dapat tau laa dia ni je lebih kurang sebaya dgn aku. So aku agak laa..mesti dia nak kawan dgn aku kan


Namanya A...nama penuh dia SA. So aku panggil SA ye. Lama2 aku start rasa SA ni function la..buat aku terhibur..and masuk kepala dgn aku. Even until now...setiap yg kitorang sembang aku masih ingat. And aku boleh jujur jadi diri aku sendiri depan dia. Byk kali gak aku buat benda memalukan depan dia..so aku bertambah yakin dia ni pasni mesti tak contact aku dah. Habis sini je la kawan kitorang ni.


And...

I still rmember betapa lajunya jantung aku berdebar time kitorang dua je duk dalam bilik karaoke..memang sgt ackward. Dia suka gelakkan aku sebab aku x pandai berenang mcm dia hmmmm


So aku silap...

Lepas balik kenyir... esok tu dia contact aku🥲


Actually aku pun mmg sengaja up status gambar aku..dgn caption meminta org reply (dia je kot) sebab aku pun x yakin lg masa ni. 



IMG_3363.jpeg

To my future partner..make sure you are a good swimmer..cause i’m not



So dia reply


“I am not a good swimmer...but i can swim”


Aku takkan tipu..

Memang hati bodoh aku ni cair dgn ayat bodoh dia tu. i almost cry that time..


Sampai aku cubit tangan..mimpi ke boleh ada perasaan berbunga ni balik...ye... 6 tahun dh hati hitam aku ni tertutup. Mcm mana senang2 org ni ayat sikit sor tumbang haahhahhahahah


So lepas tu kitorang mula la sembang..yg aku paling sakit...


IMG_3439.jpeg

Ye...dia hantar screenshot whatsapp dia. 


Hebat tak permainan jantan ni??????? Aku tidur dgn senyuman..kesiannya sor sumpah kesian


Sampai satu tahap aku fikir.. ke doa aku dah berbalas?


YA ALLAH, KURNIAKAN AKU JODOH YANG BAIK


Sebab aku baru je mulakan doa ni sejak 2021. Aku bersyukur sgt time tu..mungkin doa aku ni termakbul..lg parah..aku sampai berangan kawin...camne la kawan2 aku nanti kalau tau aku tiba2 jadi kawin HAAHHAHAHHHAHA



Bermimpi lah kau sor



Esok tu...

Sebab aku terlalu happy (dalam hati) saja duk share cerita ni ke kawan office. Tiberrrrrrrrrrr


“Bukan SA dah nak kawin ke”



Time ni....jantung aku tiba2 berhenti berdegup sekejap (tipu) and aku refuse untuk percaya. Sebab org tu pun macam was2. Tapi serius time ni hati aku pun mula tak sedap



Untuk hari2 seterusnya kami still contact mcm biasa...maintain la kawan. X banyak pun wsap dia. Sebab dia sibuk nak mampus. Kalah ceo



Finally..today...

Aku kuatkan hati aku...sebelum dia bawak hati aku pergi lagi jauh..aku cuba korek rahsia..aku pelan2 cucuk ayat supaya dia mengaku. Mula2 memang dia acah2 lama2 dia jujur. Hahahahahahahhaha


Yessss DIA ADA TUNANG



And maybe sebab kenapa dia duk syok mainkan aku sebab dia PJJ dgn cik tunang.


Guess what?



Time dia jawab aku senyum😊

And aku betul2 cakap BYE kat dia. Tak sanggup lagi aku nak berpura2 ok dgn dia. Biarlah dia tahu aku terluka...biarlah dia tahu..



Tapi hati aku betul2 retak seribu...alahai lemahnyaa


Cinta seminggu je pun. Kau dh kenapa sor



Nampaknya sor jatuh lagi...



Tahniah SA kau berjaya buat aku jatuh cinta dgn tempoh seminggu je. Tahniah berjaya goyangkan benteng pertahanan hati aku dgn beberapa whatsapp je. Aku doakan mu bahagia dgn cik tunang hingga ke jinjang pelamin



Maafkan aku menganggu ruangan hidupmu sekejap.



Assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last