D vs aku

Yess...a new story at my new life


So dah beberapa bulan kerja mydin ni...i found out I’m still feeling helpless..hampir hari2 takde mood. INTROVERT takyah cakap la...bila org cakap dgn aku je aku buat semangat. Kalau x, diam lah. Nak kenal nak kawan kawan...taknak pergi mampus

Sebab tu kot ada org yg aku perasan takleh nak ngam dgn aku. Hahahahahah do i care?

Ceritanya kat sini...
Aku x pernah expect ada lagi kisah bakal tercipta kat sini. Never once i thought before. Walaupun ada  beberapa makhluk kacau aku tapi mmg takde la aku nak rasa pape flutter bagai.

But this one..this man...


Minggu WCS (werehouse clean sale)
Aku terpilih jadi staff jaga bahagian wcs. So mmg busy nak mampus kat bawah. Tak dan nak fikir bahagian atas ape jadi. Time tu la ada dua budak baru masuk. Or 3 if i mistaken. And one of them is this D. (His nickname) his real name identical dgn nama slaah satu entry aku pernah buat so takpelah. Gonna use D.

So aku mula2 perasan dia ni time last day WCS dag. Nampak ada budak baju putih tinggi nak mampus muka nerd tapi rambut panjang (ikat). Ke aku je yg nampak mcm ni sbb aku tnya org lain takde yg perasan dia long hair first2 tu. nvm. I just said to myself ‘acah je mamat ni nak tiru qash sweet dream ke’ hahahaahaha

Next day aku tak naik atas langsung kena kemas event lagi. Next days pulak aku demam panassss MC 3 hari. So memang takde kenal lg dia. Yg girl pun aku hi2 gitu je. Week lepas tu aku start interact mcm offer air free gitu je. And dia mmg nampak appreciate. Aku dgn biasa buat muka introvert je. Letak je air tepi dia aku blah. (In a nice way)

Last week. Fate has said it.
First day aku duduk kaunter 15 untuk week tu. dia kena ganti org kaunter 16 takde. Dalam hati monolog lagi ‘alamak nak kena beramah mesra la bila ada partner dalam kaunter ni’ so aku duk susun2 la ayat apa soalan bakal aku bagi ni. Time ready2 nak buka kaunter pun ada mamat sewel usik “nampak sesuai la dua org ni” . Tak of course aku tak flutter cuma dah lama tak di kenen. Rasa kosong.

So aku tegur la dia. Satu2 soalan.. and apa aku boleh cakap.. it’s different. Ada ramai lg lelaki aku cakap among staff but with him. It’s nice and warm and comfort me. Well spoken and know how to make me laugh. Others make joke but it hilarious but his joke....yes it flutter me a bit. And i feel close to him sebab dia ambik medic. So many things sgt aku nak tanya..endless topic. That day...at that counter was the longest tine i ever felt since working here.

And I’m glad I’m not alone. Ada la sorang lg minah ni yg mcm suka kacau dia tp ke arah yg pelik. Suka bermain dengan perasaan (i knew she was joking but...) and dia pakai ticket “saja je gurau. Aku kan dah ada tunang” aku bg contoh ye dia punya joke

Minah: D, why you bla bla bla (asking a question)
D: (ignoring her and instead ask me another question) sor, why you bla bla
Minah: aku tanya kenapa tak jawab.. kenapa mesti jawab org ketiga. Kenapa mesti ada org ketiga dalam hubungan kitaaa
Me and D: .........errr......

Another situation


Minah saying something to D but he keeps ignoring her
(When she realised it, she pinch@grab D stomache like being angry)
Me: minah, you shouldn’t do that. He look shocked from what you did.
Minah: ahhhh, D, aku akan buat kau jatuh cinta kat aku satu hari nanti

Wowwwwwwwee this minah
(Ulang2 sampai semua org dengar and macam euwwwww)
 Guess what.. D reply
D: aku dengan Sarah, kan sarah.
Hahahaaa
Well, i know dia nak pergunakan nama aku untuk lepaskan diri dari minah tu or st least nak bagi dia senyap kejap je.

And i.... always understand this.

Trying my best not to fall for him. Sebab dia selalu ulang2 dia akan kahwin next year. So yeah he’s showing his status is not available anymore. I’m being extra careful tapi ada je... somethng yang always trying to break the rule.

In those situation:

Bila aku sibuk settle buku duit.. and gurau mintak dia tolong sign another book. (Sebab aku tgh sibuk) he’s really try his best tiru sign aku

Time dia prepare plastic. He ask for my help tuliskan nama dia (which dia boleh je buat sendiri)

He request to keep his plastic next to mine so he will remember the place.

Asking me personal question..like ‘sarah anak ke berapa’ (sebab we accidentally dapat kaunter bertentangan for just 1-2 hour. The longest2 hour i ever felt) sebab byk soalan banyak thing kitorg cakap

When my tudung tak jadi semua org cakap nampak lain harini. He jokingly said nampak lain sebab comel harini.

That day dia short. Esok tu aku tanya dia pasal tu and his answer “sarah la ni pindah kaunter. Mungkin sebab tu D jadi tak fokus” hmmmmmm

And latest aku ada nasihat dia jgn bagi perempuan suka hati pegang laki...related kes haritu. Macam sexual harassment  la kan. And he said “thanks sarah caring pasal aku”

Ohh and hari yg kami rehat sama2 tu. he’s eating beside me and byk benda la kitorg cakap. Aku tak makan nasi ptg tu so main fon je la. Dia leaning betul2 tepi lengan aku and tengok sekali fon aku. Almost kantoi wehhh aku search nama dia kat ig. Debor jgn cakap laaa dekat gitu. Lepas dia dh siap makan dia mintak izin nk main fon aku..sbb aku gi basuh tgn. Rupanya dia snap gambar selfie dia senyap2 hahhaa. So ade la sekeping gambar dia dgn aku ni🤣🤣


So aku macam biasa taknak fall.. so please D..stop making my heat flutter. I hate this.


Kita tunggu ape lg akan jadi....heart..may you be strong

Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last