aku vs F giant

F giant....

andai kita dapat berjumpa lagi....seribu kemaafan aku nak bg kat kau

aku akan mintak maaf mintak maaf dan mintak maaf selagi aku boleh..

aku takkan lupa..

F giant..aku terpaksa letak giant kt belakang nak bezakan F yg lain tu aku pernah tulis entry before ni.
and giant juga refer kepada tempat aku kenal dia.

ceritanya bermula...

2013. aku kerja di giant Kuala Terengganu..
taktau la ape yg aku melalut kat sana tp i became quite well-known staff..hahahah as cashier je pun.
sebab aku baru kot..time tu aku sama2 masuk kerja dgn Fatin Adilah. my best friend since Giant Gong Badak.

aku pun melalut la ikut fesyen zaman tu..pkai pin bunga sentiasa kat tudung. masalhnya pin besar gedabak tau. jadi la mcm gadis melayu sesat di alam kini. so biasa la aku akan pakai hari2 bunga merah sekuntum kat kepala. hahahahahahaha

dapat la gelaran famous time tu AWEK BUNGA
and maybe aku time tu takde la setembam gini lagi. aku asyik dapat attention tak kira dari department mana. mesti ada yg tegur..semua kenal la!

so that one day..
aku tgh kerja kat section food court. (which is my favourite sbb dapat makanan free). waktu lunch hour ramai la staff2 laki duk beratur nak bayar..diorang pun kacau2 la aku..tegur2..aku punt tegur balik la sebab ada yg aku dah kenal dah biasa sembang before ni.

time tu aku perasan si F ni duk pandang aku mcm tak kenal la siapa ni kna. dia baru first time terperasan aku. member dia pun cakap camni..

'eh umur awak berapa eh cik bunga'
'18'
'oh muda lagi. sama dengan F la. eh kawan kau ni' sambil tarik tgn F

so F sekarang betul2 kat depan kaunter..tgh bayar makanan dia..sambil tu dia sembang..

'awak baru kerja ke'
'tak la jugak baru dah sebulan lebih'
'ohh saya F. awak?'
'sarah.kita sama umur kan. uuu geng2' mcm biasa la aku buat friendly ngan semua org
'aah. nanti sembang2 lagi ok'

so itulah babak perkenalan first time kami. yg bagi aku biasa la kan.

next few days...dia start mai tegur aku kat kaunter..tak kira la kat mana kaunter aku jaga. ada la dia dtg tegur2 mcm biasa.

pada hari selepas dapat result SPM. dia mintak aku ajarkan cara nak cek guna fon result nak masuk form 6. aku cakap la guna sms je...tp dia insist suruh aku guna fon dia je untuk cek. aku cakap boleh je ajarkan nanti. and gini perbualannya

'boleh je ajarkan tp aku takde kedit la'
'takpe...i ada iphone'
'nanti la aku ajar eh'
'rehat ni boleh u ajar i terus guna fon. i belanja u?'
'tapi aku dah beli makanan td'
'takpe u buang je makanan tu. i belanja u yg lain'
'emm ok2. rehat nanti eh' cepat2 aku setuju sbb dia tgh sembang time aku kerja.


wehhhhh amende dohhh hahahhahhaaaa. aku takkan lupa cara percakapan dia time tu. guna I YOU I YOU. gentleman takyah cakap laaaa. tme tu dia ajak aku lunch kat kedai luar. sepanjang jalan tu dia tak habis2 tanya life aku. hahahh. bila tau aku ada pakwe pun dia takde tunjuk kecewa ke ape. cuma aku bagitau dia siap2 bf aku tak suka aku keluar dgn laki lain.

 just satu ayat yg aku akan ingat sampai bila2..

'kalau i ada gf. i takkan halang dia buat apa2  kawan dgn siapa2 biar dia bebas dgn life dia. asalkan dia bahagia selesa dgn i. sampai la dia jadi isteri yg sah'

aku mcm terkesima ayat dari mulut 18 tahun. dia sgt open minded. offer nak ajar aku masuk kelab menembak..sbb dia terer sukan tu. dia cerita semua la pasal dia family dia..

time makan aku mengadu la yg aku takut nak makan banyak takut gemuk. and sekali lg ayat dia..

'walaupun u gemuk ke..u comel and kalau i ada gf macam u i akan sentiasa bangga. sebab hati u'

hahhhaha adoiii

aku takde la starstruck kat situ cuma senyum je la..yela kot jantan ni saja duk mengayat aku. dia tall dark handsome kottttt aku ni pendek gemuk jaa. takkan la dia betul nak kat aku

so start that day..kami betul la become extremely closed friend..tukar no fon ..belanja toksah cakap la...asal lunch je dia belanja aku..aku yg time tu kaki kikis duit suka la makan free. and time tu aku ada pakwe...


hmmmmm to be continued. penat taip

Comments

Popular posts from this blog

Aku vs U

aku vs stranger K

Aku VS SA last